24. 6. 2020
Spolek Ochránci Brněnské přehrady a okolí poslali 24. června 2020 Otevřené sdělení č. 11 odpovědným osobám a mediím. Níže naleznete znění dopisu a leták – letak_11_intenzita_dopravy.
Vážení zastupitelé, vážení představitelé Brna a JMK, odpovědní pracovníci KHS JMK, MMR a MŽP,
dovolujeme si Vás opět oslovit s tím, že v příloze je jedenáctý z odborných souhrnů – letáků – dokládajících zásadní vady Územní studie, za kterou Jihomoravský kraj zaplatil cca 20 milionů Kč veřejných finančních prostředků a ke které většině z Vás v minulosti byly předány kopie několika velmi kritických odborných posouzení nebo alespoň jejich souhrny.
To, že jste doposud nepřispěli v rámci svých odpovědností a gescí k tomu, aby tyto vady byly napraveny, nebo dokonce že došlo k vydání stanovisek a hlasováním, kde byly informace o zásadních vadách věcně ignorovány, vnímáme jako zcela alarmující. Ignorováním zásadních vad poškozujete obyvatele kraje a přispíváte k mrhání s veřejnými prostředky. Neprodlená náprava je nutná.
Je zcela nesmyslné, aby druhé největší město republiky na základě nějaké zpackané studie nemělo silniční obchvat(a ani o něj nestálo) a aby všechna tranzitní doprava musela projíždět obytnými částmi Brna. Nesmyslné maskování tohoto „dopravně-urbanistického zmetku“ pokusy o tvrzení, že mnohamiliardová nadstandardní ochranná opatření vše vyřeší, je nutné zcela odmítnout.
Je nepochybné, že tento „dopravně-urbanistický zmetek“, bude-li za Vaší účasti na tomto procesu schválen v krajské územně plánovací dokumentaci, povede jen k dalšímu oddálení smysluplného řešení pro všechny ty, kteří se nápravy dopravně přetíženého Brna nemohou už desetiletí dočkat.
Protože se nikdo z Vás s odpuštěním ani neráčil do dané studie a do kritických hodnocení podívat, rozhodli jsme se, že Vám budeme pravidelně „po kapkách“ ukazovat ona problematická místa, která jasně prokazují, jak moc zpackaný materiál používáte ke svému špatnému rozhodování v procesu aktualizace Zásad územního rozvoje JMK.
V dnešní příloze (letak_11_intenzita_dopravy) je ukázáno systémové podhodnocení dopravy Bystrcí v Územní studii. Alternativní studie shodných zpracovatelů ze stejného roku jako ÚS totiž pro účely ekonomického schvalování uvádí násobně vyšší intenzitu na průtahu Brnem. Tento značný rozdíl je jasným průkazem vážnosti situace, protože ani tato alternativní studie neuvažuje příspěvek dopravy z Baltsko-Adriatického koridoru transevropské dopravní sítě TEN-T, kam je „43“ zařazena.
S úctou
Ochránci Brněnské přehrady a okolí, z.s.
za spolek Ing. Pavel Škarvada, Ph.D. – předseda spolku