24. 4. 2020
Spolek Ochránci Brněnské přehrady a okolí poslali 22. dubna 2020 Otevřené sdělení č. 2 odpovědným osobám a mediím. Níže naleznete znění dopisu a leták – letak_2_utraci.
Vážení zastupitelé, vážení představitelé Brna a JMK, odpovědní pracovníci KHS JMK, MMR a MŽP,
dovolujeme si Vás opět oslovit s tím, že v příloze je druhé z odborných souhrnů – letáků – dokládajících zásadní vady Územní studie, za kterou Jihomoravský kraj zaplatil cca 20 milionů Kč veřejných finančních prostředků a ke které většině z Vás v minulosti byly předány kopie několika velmi kritických odborných posouzení nebo alespoň jejich souhrny.
To, že jste doposud nepřispěli v rámci svých odpovědností a gescí k tomu, aby tyto vady byly napraveny, nebo dokonce že došlo k vydání stanovisek a hlasováním, kde byly informace o zásadních vadách věcně ignorovány, vnímáme jako zcela alarmující. Ignorováním zásadních vad poškozujete obyvatele kraje a přispíváte k mrhání s veřejnými prostředky. Neprodlená náprava je nutná.
Je zcela nesmyslné, aby druhé největší město republiky na základě nějaké zpackané studie nemělo silniční obchvat (a ani o něj nestálo) a aby všechna tranzitní doprava musela projíždět obytnými částmi Brna. Nesmyslné maskování tohoto „dopravně-urbanistického zmetku“ pokusy o tvrzení, že mnohamiliardová nadstandardní ochranná opatření vše vyřeší, je nutné zcela odmítnout.
Je nepochybné, že tento „dopravně-urbanistický zmetek“, bude-li za Vaší účasti na tomto procesu schválen v krajské územně plánovací dokumentaci, povede jen k dalšímu oddálení smysluplného řešení pro všechny ty, kteří se nápravy dopravně přetíženého Brna nemohou už desetiletí dočkat.
Protože se nikdo z Vás s odpuštěním ani neráčil do dané studie a do kritických hodnocení podívat, rozhodli jsme se, že Vám budeme pravidelně „po kapkách“ ukazovat ona problematická místa, která jasně prokazují, jak moc zpackaný materiál používáte ke svému špatnému rozhodování v procesu aktualizace Zásad územního rozvoje JMK.
V druhém přiloženém „letáku“ (letak_2_utraci) je na příkladu ukázáno, jak manipulativně studie preferuje variantu průtahu Brnem oproti obchvatu celého města. V obou variantách dojde dle dopravního modelu ke snížení intenzity dopravy oproti nulovému stavu. Přesto je u obchvatové varianty započítáno pouze zvýšení hlukové zátěže. Tragikomické je i to, že prokazatelně menší doprava obchvatové varianty D6 v hlukové mapě nesprávně generuje větší hluk než krajem protlačovaná varianta průtahu S10. Příště se na data podíváme z jiného úhlu.
S úctou
Ochránci Brněnské přehrady a okolí, z.s. za spolek Ing. Pavel Škarvada, Ph.D. – předseda spolku
V Brně dne 22.4.2020